Nie ma wątpliwości, że strona internetowa firmy pozostaje główną wizytówką sieci firmy, nawet w dobie mediów społecznościowych. Na stronie firmowej klient wchodzi na stronę, chcąc dowiedzieć się więcej o profilu firmy, oferowanych usługach, cenach i podobnych informacjach. Z drugiej strony, potencjalnych klientów interesują zazwyczaj tylko te, które są najlepiej pozycjonowane, czyli te, które znajdują się najwyżej na liście wyszukiwania.
Dlatego pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle ważne z punktu widzenia każdej firmy.
Pozycjonowanie pozwala na lepszą widoczność firmy lub usługi oferowanej na stronach wyszukiwarek, co bezpośrednio przekłada się na ruch na stronie. Dlatego większa liczba wizyt na stronie internetowej firmy to klienci, a tym samym lepsze wyniki sprzedaży. To jest ostateczny cel skutecznej promocji Twojej witryny w Internecie. Jednak znalezienie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest łatwe. Osoby odpowiedzialne za obsługę i utrzymanie strony internetowej raczej nie będą w stanie poradzić sobie z tym zadaniem bez dokładnego wcześniejszego przeszkolenia. Stąd też jest to znacznie lepsza droga, z której chętnie korzystają firmy chcące reklamować się w internecie, na wynajęcie profesjonalnej firmy, która zoptymalizuje strony klienta pod kątem wyszukiwania. Na początek tego typu specjalista przeprowadzi audyt SEO, czyli sprawdzi witrynę firmy pod kątem widoczności, przejrzystości i atrakcyjności dla robotów wyszukiwarek.
Następnym krokiem jest linkowanie wewnętrzne. Ten proces polega głównie na ulepszaniu architektury strony internetowej i zwiększaniu jej potencjału. Następnym krokiem jest zazwyczaj linkowanie zewnętrzne; H. Atrakcyjność naszej strony internetowej dla algorytmów wyszukiwarek wykorzystujących linki z innych dobrze wypozycjonowanych stron internetowych. To tylko kilka z najpopularniejszych metod pozycjonowania stron internetowych, które mają ogromne znaczenie dla biznesu.